Feriehilsen fra Nordspanien

Feriehilsen fra Nordspanien #2

Lørdag startede, som mange af de andre dage her, med afslapning og badning i poolen. Vi har taget en lille højtaler med hjemmefra, så vi kan høre musik (ved fx poolen), og den er vi meget glad for at have med. At ligge i liggestolene ved poolen, høre musik og kigge ud på den flotte udsigt, er helt okay. Lørdag eftermiddag tog vi ud på en køretur for at komme til en vingård. På vingården fik vi en rundvisning, forklaret hvordan vinprocessen foregår, kom ud i vinmarkerne og sluttede af med tapas og vinsmagning.

Vi delte os op søndag, for nogle vil gerne være hjemme hele dagen, mens andre gerne ville opleve lidt. Når man er 7 mennesker sammen, er det nu også meget rart nogengange at dele sig lidt op. Vi som ikke ville være hjemme hele dagen tog en tur til byen Soutomaior, for at se en gammel borg.

Mandag formiddag tog vi en båd i 45 minutter fra byen Vigo ud til øen Cies Islands. Vi startede ud med at gå en tur på øen, hvor vi kom op på toppen af et bjerg, hvor der var den smukkeste udsigt ud over Atlanterhavet. Derefter gik vi videre og tog en tur på stranden på øen, for der var en utrolig lækker strand med dejlig blødt sand. Vandet var klart og friskt (det var dog lidt koldt, men dejlig forfriskende). Der er ingen, der bor fast på øen, men der var en campingplads, hvor man kan overnatte et par dage. Klokken 18 tog vi færgen tilbage til Vigo, hvor vi gik en lille tur, og fik tapas og drikkelse på en café på torvet.

Det er længe siden, jeg har været så afslappet, som jeg var i tirsdags. Tirsdag var vores sidste hele dag i det lækre hus i Nordspanien, inden vi tog videre til Porto i Portugal. Vi aftalte, at tirsdag skulle vi “bare” være hjemme. Jeg har læst flere timer i min bog i liggestolen, gået en tur med de andre i vores lille landsby og bare slappet af.

Her kan I se hvad vi lavet de andre dage, samt et par billeder fra vores hus, som er lejet igennem Homeaway.