10 ideer til ferie hjemme

Nyt fra Mexico

OBS jeg har nogle problemer med at få sat billederne rigtigt ind i indlægget (da billederne vender den forkerte vej), så I må nøjes med disse billeder for denne omgang. For flere billeder kan I se på min Instagram (familienfbay.dk). Jeg prøver selvfølgelig at få det til at fungere til næste indlæg :-).

Første dag i Mexico blev brugt i Mexico City, hvor vi så byen, var på et marked og slappede af på hotellet, da vi havde lidt jetlag. På gaden blev vi mødt at en del mexicanere (der kunne tale lidt engelsk) og gerne ville snakke. Nogle sagde velkommen til Mexico, og andre fik vi en lille snak med – super hyggeligt.

Fredag hentede vi den bil, som vi har lejet. Det tog lidt længere tid end forventet, da vi først skulle lidt ud af Mexico City og derefter ind gennem Mexico City igen, for at komme på rette vej og der var en del trafik!img_7917Fredag eftermiddag ankom vi til Coatepec, hvor vi havde 3 overnatninger. Coatepec er en bjergby, og der var derfor regn fra om eftermiddagen. Forstil jer 5 turister i regnjakker, gå forvirret rundt i en by, hvor regnen står ned i stænger, for at finde noget mad. Det var os om aftenen, haha. Første dag i Coaetepec var vi på en tur med en guide. Først så vi en kaffeplantage, smagte noget super lækker kaffe, kom igennem en masse natur, som lignede en jungle, så et stort vandfald, spiste frokost med guiden på en mexicansk restaurant og så til slut lidt af en lille by med mange farver. De mexikanske gader er fulde af farver, bl.a på grund af husenes forskellige kulører.img_7891Den mexicanske mad er noget, jeg skal vænne mig til. De har en sovs, der hedder Mole, som er brugt i en del retter – og denne sovs er ikke lige mig. Den består af utrolig mange ingredienser, bl.a. chokolade, nelliker og chili. Vi har til gengæld fået mange meget lækre og smagfulde tacos og frugt samt andet lækkert og smagfyldt mad.